onsdag 8 oktober 2014

Från "dinglare till minglare"

Kanske inte alla vet vad en "dinglare" är men för mig är det en drucken person som vinglar lite hit och dit utan att ha någon utstakad kurs. Och så var det för mig under 30 års tid.

Ingenting jag vill tillbaka precis utan är nöjd med mina hittills 13 nyktra år. Och många fler ska läggas till efter hand om Nilsson får bestämma och det lär bli så. Nu har inte den här bloggen uppdaterats på ett tag men det har sin lilla förklaring med att jag börjat med att ordna lite mingel och nätverksträffar runt om i landet.

Nu står Stockholm på tur och det har faktiskt varit lite "knixigt" att fixa till eftersom jag inte är så van med detta ännu. Det ska fixas ihop resa upp till Stockholm, ett ställe att vara på och sedan ska jag själv ha någonstans att bo också.

Att fixa ihop det här hade aldrig gått att göra "på fyllan" för då hade ingenting blivit gjort. Tänk sedan om jag supit till om jag ändå lyckats och även varit full på minglet. Vilken soppa det hade blivit.


Nu kan det bli en succé istället så småningom. I det här sammanhanget så får jag chansen att jobba lite efter eget huvud också och då behöver jag vara klar i knoppen.

Det här livet som jag har som nykter har jag fått bygga upp från grunden eftersom jag var på min egen personliga botten innan det vände för mig. Och så är det ofta för aktiva alkoholister som inte kan sluta för egen maskin och ta sig ur sitt beroende och missbruk av alkohol.

Jag har jobbat otroligt mycket med min självkänsla för att komma på att jag är värd precis lika mycket som alla andra. Fått en insikt att jag också kan göra saker och ting. Även sådant som är nytt för mig och visa för andra att Nilsson han kan han också. Och att han faktiskt är rätt så bra på det också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar