lördag 28 februari 2015

Alkoholist = Ett liv i förnekelse.

Finns mycket att förneka när vi bär på sjukdomen "alkoholism"

Vi påstår att vi har koll på vårt drickande.
Vi säger att vi dricker mindre än vi gör.
Ingen har blivit full på några öl.

Jag är inte alkoholist.

Så här gjorde jag också under mina 30 år som missbrukare och beroende av alkohol, Precis lika mycket som att jag kunde gömma undan sprit så att jag kunde dricka i smyg så att andra inte skulle se hur mycket jag egentligen drack. Ibland kunde jag gömma spriten på dom mest otroliga ställen så inte jag själv ens kom ihåg var jag gömt den. Sen när någon annan hittade den så var det inte jag som gömt den.

Ibland kunde någon fråga hur mycket jag druckit och då förminskade och ljög jag om mängden. Sa att jag kanske druckit ett par öl när det i själva verket var närmare en 75:a.

Så här bak efter så kan jag bara skratta om alla mina försök att lura omgivningen hur det stod till med mitt drickande. Det var nog egentligen inte många som gick på "mina finter" heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar