lördag 14 februari 2015

Bara 2 öl!

Lite kul med den här bilden eftersom den säger s mycket om alkoholisten och sjukdomen alkoholism. Det är en sjukdom där den sjuke förringar och även förnekar att det finns problem.

Hur många gånger har jag själv inte ljugit hur mycket jag druckit?Suttit mitt emot någon annan och varit så full att jag nästan trillat av stolen och sagt att jag bara druckit ett par öl och att det väl inte är så farligt.

Ofta var det så att jag drack dessa 2 öl fullt synligt så att alla såg det. Sen kunde jag gå undan och dricka i smyg så att andra inte såg det för att inte vissa öppet hur mycket jag drack. Men oftast så gick det ju inte att luras med detta och ändå fortsatte jag med en "dåres envishet".

Så här bakefter kan jag bara skratta åt allt jag försökte med för att dölja inför omgivningen att jag drack så mycket som jag gjorde. Även omgivningen kan skratta när detta kommer på tal och många säger att dom ville föra på tal att jag drack mycket men inte visste riktigt hur dom skulle formulera det.

För det är ju eller kan vara ett "känsligt kapitel" att tala om för någon annan att den personen dricker för mycket alkohol och förmodligen har problem med sitt drickande.

Alkoholisten vänder ofta också taggarna utåt direkt när någon säger att det dricks mycket och ofta och vill också förminska sitt drickande och förneka att det finns ett problem med detta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar