fredag 29 augusti 2014

Fler avslut i livet.

Ännu ett avslut med någonting i mitt liv. Den här gången var det rökningen som stod på tur. Ett beslut till är taget i den här mannens liv. Det var svårt att lägga av med alkoholen och jag vet att det är än svårare att sluta röka. Nu underlättade det att jag ta hjälp av en "frekvensmaskin" för att ta bort "nikotinbegäret". Och faktiskt så fungerar detta, på mig i alla fall.

Genom årens lopp så har jag minst försöka sluta röka som jag försökte sluta med alkoholen. Och med facit i hand så lyckades jag med att sluta dricka fast det satt långt inne. Jag skulle ned på min absoluta botten först innan jag till sist kunde ta tag i det och återvända till livet för egen maskin.

Lite skillnad är det att sluta röka då nikotinet sitter kvar längre i kroppen och kan då få mig att bli röksugen och lida alla "helsikes kval" och kämpa på för att inte tända en cigarett och ta ett bloss igen.
Det var här "frekvensmaskinen" kommer in i bilden och tar bort begäret efter nikotin.

Så nu är det två beslut jag måste ta varje morgon jag vaknar, dels så ska jag vara nykter oavsett vad som händer mig, likaså ska jag vara rökfri oavsett vad som händer idag. Ingen händelse är så stor så att den ska få mig att börja dricka alkohol eller börja röka igen. Så är det bara om "Nilsson får bestämma" och det får jag ju eftersom det är jag som lever mitt liv och ingen annan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar