onsdag 3 september 2014

Att avsluta livet när man är trött på att inte kunna ta sig ur sitt "missbruk-beroende av alkohol".

Robin Williams avslutade sitt liv för ett tag sedan. Nu vet ju jag inte varför han valde den utvägen och jag lägger inte ned någon tid till att forska i den saken heller.

Vet inte om jag berättat det tidigare men när jag själv satt fast i "alkoholens klor" efter mitt sista självtagna återfall var jag själv så trött på min situation att jag bestämde att "dricka ihjäl mig". Jag började dricka så mycket att jag kom upp i fem liter hembränt om dagen. Låter mycket och det var det också men början man dagen med att slå upp 1/2 liter i ett stort ölglas och sveper det sen gick jag och lade mig igen. Efter en stund så var det dags för ett nytt glas. Så här såg min dag ut i 3 veckors tid. Jag kunde inte äta någon mat heller.

Till sist blev jag inte full, jag var konstant full och alkoholen bet inte riktigt. Mitt i allt detta så kom jag på att eftersom alkoholen inte fungerade som jag tänkt mig så kunde jag kanske sluta ändå. En kväll gick jag och lade mig och vaknade flera dygn senare. 


Det var i samband med detta som jag fick ett delerium tremens och gick ut mitt i natten och lade mig på en parkbänk för att sova. Detta var i mars månad och minusgrader ute. Att det blir så här beror på att när det druckits så mycket och så länge som jag gjorde så går det inte att sluta tvärt. Vi måste "trappa ned" med alkohol eller få medicin utskrivet av läkare för att "komma ur fyllesvängen".

Anledningen till att Robin Williams valde att avsluta sitt liv vet jag som sagt inte. Men jag vet hur jag själv tänkte när jag tyckte att jag svikit mig själv och alla andra.

Det även så att lite över 600 personer här i Sverige som årligen väljer den här "utvägen" för att dom inte klarar av sitt drickande och får en depression i samband med för mycket alkoholdrickande.

Titta gärna på filmen här också med Robin Williams.
                                      R.I.P.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar