fredag 19 september 2014

En lördagsmorgon.

I morse så var det lite dimmigt när jag vaknade. Och det var på rätt sida ögonen på så vis att det var dimmigt ute på morgonkulan och att det inte var jag som såg lite dimmigt. Förr om åren så kunde det vara både suddigt och dimmigt efter att ha festat runt på fredagskvällen när jag vaknade på lördagsmorgonen.

Sånt slipper jag numera och det är ju skönt för det var alltid ett mindre helsike att vakna så. Fyllesjuk, darrig och jäklig på alla håll och kanter.

Nu slipper jag dra i mig ett par återställare för att komma i form. Det räcker med ett par muggar kaffe. Utan cigaretter också eftersom jag fick hjälp med att få stopp på mitt nikotinbegär för lite mer än tre veckor sedan. Och det fungerar jättebra. I samband med detta så har jag fått ändra på lite vanor som jag hade som rökare.

Jag har en stor fördel med detta eftersom jag ändrade en hel del vanor och sätt att tänka när jag fick stopp på mitt alkoholberoende och missbruk också.

Förr om åren när jag skulle göra lite trädgårdsarbete så skulle det ju vara ett par "kaffegökar" innan jag satte igång med skyffeljärnet.

Det är ingenting som behövs idag. Jag nöjer mig med ett par muggar kaffe. Kanske inte så hälsosamt men det får vara som det är med det.

Idag på förmiddagen så blir det trädgårdsarbete igen. Jag brukar hjälpa en kompis när han själv inte hinner med. Jag tar detta som ett tillfälle att koppla av från allting annat och det är ju aldrig fel att göra lite kroppsarbete.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar