lördag 8 november 2014

Söndag och Fars Dag.

Extra fint att få vakna upp till den här söndagen. Dels är det ju helg sen är det också Fars Dag. Bonus är att sambon och jag fick uppdraget att passa två av barnbarnen som sov över här. Numera så finns det mycket att vara tacksam för som jag har i mitt liv.

Sådant som jag med säkerhet inte haft om jag fortsatt med mitt beroende och missbruk av alkohol. Jag hade kanske inte ens levt till nu heller eftersom det är lätt att dö av alkoholrelaterade skador som man får i den här sjukdomen alkoholism.

Att ta ett beslut att leva nykter fortsättningsvis var inget svårt beslut att ta då det i regel finns så mycket i våra liv som är värt att leva för. Inte minst alla våra nära och kära som vi kanske inte varit så trevliga mot när vi druckit alkohol. Nu tackar jag min "lyckliga stjärna" att jag fick ha kvar min sambo och hennes barn i mitt liv.

Jag försöker också på olika vis på "nykter kaliber" visa att dessa personer är viktiga för mig och att jag vill ha dom kvar i min omgivning. På samma gång så visar dom sin uppskattning gentemot mig att jag tagit steget över till den nyktra sidan och håller mig där fortsättningsvis.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar