torsdag 6 november 2014

Livet rullar på.

Det är lätt att det rullar på i livet med det det mesta. Nu i dagarna så firade jag också 10 veckors rökfrihet. Dom veckorna har gått jättefort. Även när det gäller mitt tidigare missbruk och beroende av alkohol så tänker jag inte så mycket på det numera. Och det är precis som det ska vara.

Jag kan inte få den tiden ogjord. Vad jag kan göra är att dra lärdom av vad jag varit med om och förhoppningsvis så har jag lärt mig läxan en gång för alla att jag och alkohol inte är någon bra kombination. Det tanksätt jag använde mig av för att  bli nykter har jag även nytta av i andra sammanhang.

"Bara du själv har makten och kraften inom dig att ta dig dit du vill och bli i ditt liv". Sug på den karamellen. För visst är det så att det är du själv som tar beslutet att bli nykter. Då får vi också vara beredda på att göra jobbet som krävs för att det ska bli så.

När jag själv blev nykter så gjorde jag det för min egen skull och att jag själv till 100% själv ville bli nykter. Hade jag gjort det för att tillfredsställa någon annan som önskade detta så är jag inte säker på att jag hade lyckats lika bra.

Det fanns många som "tjatade" på mig att jag skulle bli nykter och ordentlig igen men det bet inte riktigt. Det enda som biter är att man får sig en riktig "tjuvsmäll" i livet och trillar ned på sin absoluta botten innan det vänder. Och när man är på sin egen personliga botten så gäller det att snabbt fatta beslutet att som man tidigare hållit på inte fungerar om man vill fortsätta leva.

Då är det bara en sak som gäller, att ta tag i livet eller gå under.
Och det valet var enkelt för mig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar