tisdag 23 december 2014

Vakna nykter på julafton.

Som dom andra sista 12 jularna så vaknade jag pigg och nykter till den här julaftonen också. Redan klockan 06.00 var jag uppe och steppade. Jag saknar inte alkoholen ett jäkla dugg eftersom den ställde till med en jäkla massa skit.

Egentligen var det så att spriten inte ställde till med någonting utan det var så att genom att jag drack någonting jag inte kunde hantera eller klara av så var det jag som ställde till en massa tråkigheter. Både för mig själv och närstående. Speciellt vid alla högtider där barn också var närvarande.


Idag så ser jag fram emot att få besök av vår äldsta dotter med man och deras barn. Maten som ska ätas idag förbereddes under gårdagen och det blev en provsmak tillsammans med sambon också.

Hade det varit förr om åren så skulle det givetvis vara med alkohol också eftersom det hörde till. Både för att det var julhelg och det skulle vara så till maten. Eftersom det inte på den tiden fanns någon botten i mig när det gällde alkohol så hade jag varit full redan på förmiddagen och så hade det fortsatt hela helgen tills det inte fanns mer och dricka.

På tal om mer att dricka så planerades det också på ett ungefär hur mycket som skulle gå åt till helgen. Jag tog alltid till lite extra för att vara på den säkra sidan men det räckte aldrig i alla fall. Eftersom det fanns mycket hemma så kunde jag dricka lite extra tyckte jag och då tog drickan slut fortare än jag tänkt.

Det här medförde också att jag var sängliggandes till långt in på eftermiddagen då jag var bakfull och jäklig. Och då satt det fint med ett par återställare när jag steg upp. Tyvärr så var snart cirkusen igång igen och jag var snart lika full igen som när jag gick och lade mig.

Därför ger jag mig en extra klapp på axeln varje gång jag vaknar nykter och det är helg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar